Important announcement: I have created a folder in my google drive where you can create files to complete the comprehension questions. I will ask you to type them using google docs, and not word (because I can't edit it as easy). So if you don't know how to create a google doc in the folder I'm sharing with you, then watch this video.
Span 203 - 001 meeting Mondays, Wednesdays and Fridays in the morning here is your folder.
Span 203 - 002 meeting Mondays and Wednesdays in the afternoon here is your folder.
I will add a sample you can follow to write your preguntas de comprensión. Try your best to make your own sentences using the vocabulary of the book. If you must copy a full sentence or a few sentences, please use " " (Jaén Portillo + page) ie: " " (Jaén Portillo 288), which is MLA style.
Understanding las subordinadas adverbiales
We use them to give extra information. We use nexus or conjunctions to create complex sentences (2 verbs or more).
We change the main vowel in the verb of the secondary sentence:
Ending ar a ---- e er/ir e ----- a
Example:
I study Spanish so I can get a better job
yo estudio para que pueda conseguir un trabajo mejor
I will clean the dishes as long as you take out the trash
yo limpiaré los platos a condición de que tu saques la basura
I will clean my car before my parents come to town
Limpiaré mi coche(carro) antes de que mis padres vengan
Siempre con subjuntivo
yo trabajo para que (yo)pueda ir a la escuela
Voy a la biblioteca a condición de que (tú) vayas conmigo
Tengo que ducharme antes de que (yo) vaya al cine
Tengo que ducharme antes de ir al cine
Puedo cocinar el pescado sin que tenga que usar el limón
Quiero comprar zapatos nuevos así que tengo que trabajar más horas
I left the keys where you told me
Dejé las llaves donde me dijiste
I will leave the keys where you tell me
Yo dejaré las llaves donde me (dices) digas
Recuerda
Temporales - cuando
Lugar - donde
modal - como
concesivas - aunque
Homework for section 203-002 (afternoon class)
Span 203 - 001 meeting Mondays, Wednesdays and Fridays in the morning here is your folder.
Span 203 - 002 meeting Mondays and Wednesdays in the afternoon here is your folder.
I will add a sample you can follow to write your preguntas de comprensión. Try your best to make your own sentences using the vocabulary of the book. If you must copy a full sentence or a few sentences, please use " " (Jaén Portillo + page) ie: " " (Jaén Portillo 288), which is MLA style.
Understanding las subordinadas adverbiales
We use them to give extra information. We use nexus or conjunctions to create complex sentences (2 verbs or more).
- time
- place
- manner
- cause
- consequence
- finality
We change the main vowel in the verb of the secondary sentence:
Ending ar a ---- e er/ir e ----- a
Example:
I study Spanish so I can get a better job
yo estudio para que pueda conseguir un trabajo mejor
I will clean the dishes as long as you take out the trash
yo limpiaré los platos a condición de que tu saques la basura
I will clean my car before my parents come to town
Limpiaré mi coche(carro) antes de que mis padres vengan
Siempre con subjuntivo
yo trabajo para que (yo)pueda ir a la escuela
Voy a la biblioteca a condición de que (tú) vayas conmigo
Tengo que ducharme antes de que (yo) vaya al cine
Tengo que ducharme antes de ir al cine
Puedo cocinar el pescado sin que tenga que usar el limón
Quiero comprar zapatos nuevos así que tengo que trabajar más horas
I left the keys where you told me
Dejé las llaves donde me dijiste
I will leave the keys where you tell me
Yo dejaré las llaves donde me (dices) digas
Recuerda
Temporales - cuando
Lugar - donde
modal - como
concesivas - aunque
Homework for section 203-002 (afternoon class)
- Finish A1 p288, A2 289.
- Study the dialog listed in Tema 16's post.
- Study the vocabulary and the cultural components we talked in class.
- Also, Kia is due Friday at 11.59 pm. If you are still awaiting to get your funds, let me know via email.
Respuestas ejecicio 2 p.289
1. AUNQUE - concesivas
Aunque los comienzos fueron dificiles acabaron adaptándose.
2. TAN PRONTO - temporales
Presente-Tan pronto como aprendo las lenguas puedo comunicarme con los grupos locales
Pasado-Tan pronto como aprendí las lenguas pude comunicarme con los grupos locales
Futuro-Tan pronto como aprenda las lenguas podré comunicarme con los grupos locales
aprender e----- a
Tan pronto como aprendes las lenguas puedes comunicarte con los grupos locales
Tan pronto como aprendemos las lenguas podemos comunicarnos con los grupos locales
Tan pronto como aprenden las lenguas pueden comunicarse con los grupos locales
Despues de que--- temporales
despues de que conozca la nueva cultura incorporaré algunos elementos en la propia
Comentarios
Publicar un comentario