Span 203 Primavera 2016 - Tema 21

Semana 6 - Tema 21

Objetivos

  • Hacer el quiz del tema 19 y 20 - uso del condicional
  • Leer y extraer las ideas principales del texto del tema 21.
  • Aprender el vocabulario del tema.

Anuncios importantes
Tomorrow Tuesday, I'm unable to teach the 2.00 pm class. Profesora Siya Minova will be substituying me during that class, but I will be teaching the 6.40 pm.

I will return the midterm exam on Thursday. In the meantime, please make sure you prepare for the quiz, which will include grammar & vocabulary from both tema 19 and 20.
Make sure you complete the comprehension questions and pate them in the following folder by tomorrow's class. I will be checking in the afternoon.

Lectura



Preguntas de comprensión
Por favor, entrega tus preguntas de comprensión aquí
  • Entregas cerradas

Quia - Tienes hasta el sábado por la noche.

El portafolio de escucha: due May 8th by midnight.
To complete the last summary of the portafolio, we are going to watch the following episode of El ministerio del tiempo: Cualquier tiempo pasado. If you have issues watching this episode choose one from the second season.

What a successful portafolio looks like:
  1. You use and highlight the grammar seen during class.
  2. You summarize the... What, Who, Why, When and, Where.
  3. You give me your opinion using subjunctive statements.
  4. You include conditional sentences using: Si yo fuera...., yo (tiempo condicional -ía)
The following list contains a guide of the sentences I´d  like you to use...

Recuerda, tienes que usar: You need to use the following...
  • Frases con subordinadas adverbiales: para que, como, donde, cuando, aunque. One of each.
  • Frases con pasiva refleja: En pasado y en presente. 2 mínimo.
  • Frases con pasiva: when possible.
  • Frases con condicional: 1 en presente + presente, 1 en presente + futuro, y 2 con si+pasado de subjuntivo y condicional.
  • Frases con: use at least 6, no repeats.
    • Me gusta que + presente de subjuntivo
    • Me gustó que + pasado de subjuntivo (ara, ase, iera, iese)
    • Es (increíble, interesante, etc) que + presente de subjuntivo
    • Fue (increíble, interesante, etc) que + pasado de subjuntivo (ara, ase, iera, iese)
    • Quiero que + presente de subjuntivo
    • Quería que + pasado de subjuntivo (ara, ase, iera, iese)
    • Creo que + presente de indicativo
    • Creía que + pasado de subjuntivo (ara, ase, iera, iese)
Entrega el portafolio:
Use the same file to complete all the summaries. 150 words each summary.
You need 2 movie summaries, 1 song summary, and the show we are watching (click the link above).


  • Entregas cerradas

Comentarios