Can I count on you to help my sub today? Extra points if you take charge and lead different activities during class and/or in each station. Also, and especially, if you help the sub with the following tasks using Spanish.
- Take attendance
- Take attendance sheet to the office.
- Getting and putting away books.
- Organizing and cleaning our classroom before the bell rings.
- Asking for permission, and signing out/in with the time if you need to go to the office. Reminder: if you leave without notifying or are going for more than 5 minutes, you will be mark absent unexcused.
- Please, do not use social media. Our sub will take your phone away during class if you missuse it.
- Help our sub with any evacuation or drill (SE20 yard by the benches), take the red folder and the bucket. No drills expected for today, but you never know.
- Remind others to use Spanish only.
- You must complete all 5 stations in no particular order, but make sure you are not by yourself in any of them, and that at least you have a partner to work with.
- When reading... read aloud.
Objetivos del día (escríbelos en tu cuaderno)
- Puedo ser un aprendiz de español interindependiente
- Puedo mantener mi participación y usar mi tiempo de manera eficiente.
- Puedo apoyar el aprendizaje de mis compas usando solo español en clase.
Por favor, solo necesitas cuaderno y un lápiz, y tu celular para leer en la estación 2 o para buscar palabras que no conoces en wordreference, el resto del tiempo debes poder completar todas las actividades de cada estación. Lo que no puedas acabar aquí, debes acabarlo en casa.
Debe haber el mismo número de estudiantes por estación.
Antes de empezar... una canción para mis super estudiantes... ¡Os deseo un feliz lunes!
La canción del día: una joya de los 80 en España.
- Practica esta canción en casa, vamos a cantarla la próxima clase.
- ¡Puntos extra para todos los estudiantes que creen un baile interpretativo divertido mientras la canción suena!
Esas son las actividades a completar en cada estación.
- Dulce en Barcelona. "¿Es difícil conseguir trabajo en Barcelona?". Youtube, 2018.
- Redacción. "¿Se acabó el debate? El informe que trata de zanjar la discusión sobre qué edad debes tener para considerarte un millenial" BBC Mundo, 2018.
- Contextos 8. La economía y el trabajo -
- Sólo diapositivas 13 y 14
- Video - E8. El condicional - si quieres verlo en casa.
Comentarios
Publicar un comentario